Током марта и априла 2019. године у Приватном културном центру „Акваријус“ одржане су квалификације за други циклус „Окршаја мозгова“. Пријавило се шест екипа које су, после жребања, биле распорођене у две групе. У групи А такмичиле су се екипе Iron Boys (Ернест Максути, Млађан Ђорђевић, Миљан Шћепановић, Стефан Спасић), Дунстери (Милан Добрић, Марко Ракић, Бобан Алексић, Сања Мркић) и Кајзер Созе (Урош Милосављевић, Зоран Савић, Тодор Миловић, Немања Мишић), док су у групи Б учествовали Цеца и рањени орлићи (Срђан Милентијевић, Дејан Петковић, Ненад Ракић, Светлана Ракић), Бели медведи (Никола Бишевац, Емилија Симић, Ђорђе Стевановић, Петар Беловић) и Гилиптери (Милош Дамјановић, Срђан Милићевић, Милош Радовић, Оливера Ђоровић).
После два одиграна кола квалификација прве две екипе из сваке групе пласирале су се у плеј оф. Из групе А, пласман у финалну групу избориле су екипе Iron Boys (са освојених 53 бода, они су, уједно, и најуспешнији тим у квалификацијама) и Кајзер Созе (34 бода). Разочарала је екипа Дунстери која је, иако је имала квалитетне такмичаре, и била виђена у плеј офу, заузела последње место у квалификацијама са само 27 освојених бодова.
У групи Б доминирали су Гилиптери (52 бода), који су били убедљиви у односу на Цецу и рањене орлиће (41 бод), иако је ова екипа од стране публике проглашена за главног фаворита читавог циклуса квиза. Последње место заузела је екипа Бели медведи (29 бодова) која, и да је у последњљем колу квалификација претекла Цецу и рањене орлиће, не би изборила пласман у финалну групу, јер није могла да наступи са пријављеним такмичарима, па је на крају учествовала само ревијално.
Бодови из квалификација се бришу, тако да четири екипе у плеј офу стартују од нуле. Током маја и јуна 2019. године биће одиграно још три кола, а бодови ће се преносити из кола у коло. Победник ће бити она екипа која после три одиграна кола буде сакупила највише бодова.
Победник првог циклуса „Окршаја мозгова“ (за 2018. годину) је екипа ВМРО (Милица Радовановић, Родољуб Шћекић, Васиљ Аџић, Сташа Стојсављевић). Као награду за победу њима је припао четвородневни боравак у луксузним апартманима на Копаонику, који је обезбедио спонзор првог циклуса квиза Chalet врхови копаоника.
„Окршај мозгова“осмишљен је као квиз у којем се, кроз дружење и забаву, такмичари надмећу из различитих области знања (култура и уметност, историја, географија, спорт, политика, опште знање). Уредник и супервизор квиза је Бранислав Нешовић, уреднике и комисију, задужену за регуларност такмичења, чине још и Милош Тимотијевић, Родољуб Шћекић, Слободан Поповић и Миљана Дунђерин, водитељ је Александар Дунђерин, а организатор Приватни културни центар „Акваријус“ из Косовске Митровице.
На „Окршају мозгова“ учествују екипе састављене од четири такмичара (3+1 резервни играч).
Квиз је састављен из пет делова. У првом, трећем и петом делу свака екипа добија иста питања из свих области (10+10+10), а на свако питање има обавезу да у временском распону од 30 секунди на папиру запише одговор (дозвољене су консултације међу такмичарима у екипи); у другом и четвртом делу сваки такмичар из сваке екипе самостално одговара на по два питања (време за размишљање 10 секунди); у другом и четвртом делу квиза екипе су унапред обавештене о областима обухваћеним питањима, те пре почетка тих делова квиза одређују који ће такмичар одговарати на коју групу питања. Сваки тачан одговор доноси екипи по један бод (у првом, трећем и петом делу квиза), односно по два бода (у другом и четвртом делу квиза).
ОСНОВНА ПРАВИЛА КВИЗА „ОКРШАЈ ЗНАЊА“
Екипе се састоје од три такмичара (четврти је резерва);
Резервни такмичар не може заменити такмичара током трајања једног кола квиза;
Коришћење мобилних телефона није дозвољено; мобилни телефони се предају организаторима непосредно пре почетка надметања;
Уколико нека екипа буде ухваћена у покушају преваре, одузеће јој се 5 поена. Уколико се то понови биће суспендована у том колу, и за то коло неће добити ниједан поен;
Публика која не учествује у квизу мора да се суздржи од помоћи такмичарима и давања одговора на глас (уколико се то догоди екипе не добијају бодове за то питање);
У случају да такмичар из екипе тима мора да напусти своју позицију, не може да се врати док се не заврше питања из области која је у току.